Meny
Meny

Tina Byström

Kundsupport

I kundsupporten får vi kontakt med företagare och innovatörer. De ställer många olika frågor om varumärke, design, patent och upphovsrätt utifrån sin affärsverksamhet. Tina Byström älskar kundservice och tycker att immaterialrätten är spännande och intressant. Det finns ständigt något nytt att lära. Frågorna är komplexa och kunderna ringer för att få tydliga svar eller längre förklaringar. Tina har jobbat länge inom kundservice i privat sektor och har en gedigen erfarenhet. Man behöver vara trygg i rollen för att trivas med jobbet. På PRV kan jag utvecklas och får möjlighet att inhämta all den kunskap jag behöver, berättar Tina. I kundsupporten svarar vi på frågor inom alla våra områden, vilket gör att variationen och omväxlingen i arbetsuppgifter är stor. I ett samtal kan man prata om varumärken för att i nästa informera om design eller upphovsrätt. I kundsupporten arbetar vi i ett tydligt team där laganda, kamratskap, serviceanda och hjälpsamhet är viktiga framgångsfaktorer för nöjda kunder och trivsel på jobbet. Jag känner att vi har en viktig uppgift i kundsupporten och att jag får vara med och bidra till att göra företagare och innovatörer starka och mer konkurrenskraftiga, säger Tina.